Odporność

Wzmocnienie odporności u dzieci i dorosłych

dziewczyna jedząca surówkę

Co zrobić, by podnieść odporność?

 

Dzień zaczynaj od śniadania. Im chłodniej na dworze, tym bardziej powinno być wartościowe. Odpowiednie śniadanie to podstawa całego dnia.

  • Jedz dużo warzyw zawierających substancje bakterio- i wirusobójcze (czosnek, cebula,
    kapusta, pomidory, dynia).
  • Wprowadź do diety kiszonki, które zawierają pożyteczne bakterie kwasu mlekowego,
    wzmacniające odporność oraz naturalną witaminę C.
  • Ubieraj się „na cebulkę”, w ten sposób chronisz się przed przegrzaniem i wychłodzeniem.
  • Bierz naprzemienne chłodno-ciepłe prysznice, zaczynając od stóp.
  • Raz na tydzień przez 10 minut mocz stopy w ciepłej wodzie z dodatkiem soli morskiej.
  • Nie zapominaj o nakryciu głowy (przez głowę tracimy ok. 40 proc. ciepła).
  • Każdego dnia spaceruj co najmniej 30 minut szybkim krokiem bez względu na pogodę.
  • Rano poświęć 5-10 min na gimnastykę, najlepiej przy otwartym oknie.
  • W miarę możliwości często spaceruj boso (ale wyłącznie po nierównym podłożu – trawie,
    kamykach czy chociażby chropowatej wykładzinie w mieszkaniu).

Czy wiesz, że?

Nazwa „witamina” pochodzi od łacińskich słów vita (życie) oraz amina (związek chemiczny zawierający grupę aminową) i została wymyślona oraz wprowadzona przez polskiego biochemika Kazimierza Funka w 1912 r.

 

dziewczyna na tle lasu Jak hartować organizm?

Jednym z najprostszych sposobów hartowania organizmu jest stosowanie naprzemiennych kąpieli gorących i zimnych. Ten stary i sprawdzony sposób zalecany był już na przykład w wiktoriańskiej Anglii. Aby metoda była skuteczna, należy regularnie (najlepiej rano, gdyż jednocześnie pobudzamy
do aktywności nasz rozespany mózg) brać prysznic i polewać się najpierw ciepłą, a potem zimną wodą, powtarzając tę czynność kilkakrotnie. Zapewne połowę z nas na samą myśl o takim działaniu dopadła przysłowiowa gęsia skórka. Proponujemy zatem wdrażać terapię stopniowo, systematycznie rozszerzając zakres temperatur.

 

Czy wiesz, że?

W japońskiej tradycji w celu utrzymania zdrowej, jędrnej cery kobiety codziennie rano płuczą twarz lodowatą wodą 17 razy?

Jednym z najpotężniejszych sojuszników w stanach osłabienia i przemęczenia organizmu jest witamina C. Obecnie witamina C dostępna jest w postaci syntetycznej i naturalnej, jednak wszystkie badania wyraźnie wykazały wyższość witamin naturalnego pochodzenia. Stworzono wiele suplementów diety pozwalających regularnie uzupełniać jej brak w organizmie.

 

kaszląca dziewczyna

Jesień, zima, wiosna?

W okresie jesienno-zimowym oraz wiosną nasz organizm wymaga od nas szczególnej uwagi. Dbajmy zatem, aby wzbogacać go niezbędnymi elementami. Szczególnie ważna jest prawidłowa i zrównoważona dieta. W wymienionym okresie możemy odczuwać osłabienie, co często skutkuje niewłaściwą pracą mechanizmu odpornościowego. Dlatego nie lekceważmy prawidłowej diety bogatej w witaminę C, przy której szczególnie przydatny może okazać się właśnie BRONCHOPECT.

 

informacja o wysokiej zawartości witaminy C

Witamina C

Organizm ludzki nie posiada zdolności syntetyzowania i magazynowania witaminy C, stąd konieczność codziennego stosowania odpowiedniej diety. Zawartość witaminy C w pokarmie zmniejsza się pod wpływem obróbki termicznej (gotowania, smażenia), a także działania światła lub długiego przechowywania. Dlatego też jednym z najskuteczniejszych sposobów jej dostarczania do organizmu jest stosowanie suplementów diety z wysoką zawartością tego składnika.

Pokochajmy zatem witaminę C.